donderdag 23 augustus 2012

haaknaald ergonomisch gemaakt / gepimte haaknaald.

Ik merk al een tijd, dat als ik veel achter elkaar haak, ik kramp krijg in mijn vingers. 
Ik heb 1 iets verdikte haaknaald en daarbij is het minder. 
Dus ik was een zoektocht begonnen naar een ergonimische haaknaald. 
De prijzen vielen mij erg tegen, zeker als je een hele set ervan wilt hebben van verschillende diktes.
 En de diktes die ik gebruik bij het haken, heb ik al in "normale haaknaalden". 
Maar tijdens mijn zoektocht kwam ik haaknaalden tegen die zelf verdikt / gepimt zijn met fimo klei. Gelukkig had ik nog fimo liggen uit een ver verleden, en ben ik er vanmiddag mee aan de slag gegaan.
 Ik heb een aluminium haaknaald gebruikt.
Ik ben begonnen met het maken van 3 slangetjes in verschillende kleuren.
 Die slangetjes heb ik licht door elkaar gemengd, 
en daarna ben ik alles rond de haaknaald gaan doen,
 en heb ik een poos gerold over het folie tot alles mooi glad erom heen zat.
 voor het de oven in ging

Toen 30 minuten op 130 graden in de oven, en snel buiten laten afkoelen.
in de oven
Met dit als resultaat, het is 1 haaknaald van verschillende kanten gefotografeerd:









Groetjes Renske
http://renskecreatief.blogspot.com

3 opmerkingen:

  1. Heel flitsend en niemand heeft dezelfde. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik al eens eerder gezien. Wel leuk met die kleurtjes, maar hoe weet je nu welke dikte het is en welke afstand je moet houden van de punt en haakt het fijn? Veel vragen hè!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. carmen brinksma19 maart 2013 om 19:54

    fantastiche haaknaald!! haakt ie ook een beetje goed??
    groetjes carmen

    BeantwoordenVerwijderen

h&m