donderdag 30 augustus 2012

pepperkoekenmanneke + patroon


Stilaan begin ik al aan kerst te denken, ik ben weer met kaartjes bezig, zoals vorig jaar. 
Alleen de laars ga ik niet meer maken,
 ik zocht dus iets anders en ik dacht aan een pepperkoekenmanneke.
Even een foto gegoogeld en daarop gebaseerd zelf een manneke gehaakt...


Tijdens het haken heb ik dus het patroon neergeschreven. Er zullen ongetwijfeld wel meerder patronen al van circuleren en zo moeilijk is het natuurlijk ook niet, anders was het mij niet gelukt want ik kan echt niets zelf verzinnen hoor...

Beginnend onderaan het lijf
* 9l haken
* 8v in de lussen haken, 1l, draaien (dit herhalen over nog 6toeren)
* over 3 rijen aan beide kanten minderen,telkens 1l, draaien (4vasten blijven over)
* over 2 rijen aan beide kanten meerderen, telkens 1l, draaien
* v in elke v, 1l draaien (over 2toeren)
* over 2 rijen aan beide kanten minderen, 1l, draaien (einde 2e rij afhechten.)

armen (2x)
* aanhechten aan de zijkanten met hv, v in zelfde steek en nog 2v ernaast haken
* 3rijen v in elke v haken
* 3v samenhaken, afhechten

benen (2x)
* Onderaan aanhechten, v in zelfde steek en nog 3 vasten ernaast haken
* 4 rijen v in elke v haken
* Over 2 rijen aan beide kanten minderen, afhechten

De bolletjes met rood, 2l haken, 6v in 2e l van de haakpen en aan het manneke naaien (2x)

met wit de benen en armen naaien en de oogjes en mond borduren.

Veel plezier ermee!

En ik wou ook nog even reclame maken voor mijn give-away!! ik geen een kerstkaartjes pakket weg van 8 kaartjes, je kan deelnemen door bij mijn give-away een reactie achter te laten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

h&m