dinsdag 15 januari 2013

Arne & Carlos


Het nieuwste boek van Arne & Carlos komt er aan. Voor meer informatie verwijs ik je naar mijn blog. Wil je je kerstballen, poppen, poppenkleding of paasballen laten zien in de Arne & Carlos - Gallerie stuur dan een mailtje naar Wieke van Keulen. Hieronder vind je nog wat ideeën.


Allereerst de paashaas van De Boomhut van Heidi.











Dan weer prachtige creaties van Daniëlle van Danjel's poppenblogDaniëlle schrijft: "Ik vond de pop "Lolita" wel iets hebben en heb haar als eerste gebreid. Ik heb haar met Annell rapido fine gebreid. Dit valt kleiner uit dan als je met Catania katoen breit."






"De kleedjes zijn ook met Annell wol gebreid, de schoentjes niet. Deze wol komt van de Zeeman."











"Ik heb voor Lolita nog een hele garderobe gebreid."







"Maar omdat ik ondervonden heb dat men geen hele garderobe voor de pop wil, ben ik nu popjes aan het breien voor de andere kleedjes."




Winy Molenaar laten nog wat poppen zien. Winy schrijft: "Hier zijn ze dan, de poppen met outfit van A & C. Ik heb er zo’n schik van. Al sinds september 2011. Eerst de kerstballen, toen voorjaar 2012 de haas met paaseieren. In mei het poppenboek. Daar ben ik zo mee bezig geweest dat ik voor deze kerst maar één bal heb gebreid."




"En nu ga ik weer aan een haasje beginnen.
De wol voor de kleding is voornamelijk  sokkenwol en resten wol uit een pimpwinkeltje.
Het lijf van de pop met oranje haar is de originele Falk.
Het mutsje van de pop met roze overgooiertje is nog van mijn oma haar poppen (* 1893) geweest.
En tussendoor nog allerlei sjawls voor mijzelf en dochters."

1 opmerking:

h&m