maandag 27 januari 2014

Haakrol I en II

Vanaf vandaag start ik op mijn website www.wiekevankeulen.com met Haakrol II. Deze haakrol gebruik ik om open steken te leren haken.



Als eerste steek wordt het Filethaken behandeld. Deze haaktechniek is genoemd naar het filetknoopwerk.

Filet = net

De basis voor het Filethaken is het rooster voor de achtergrond. De uitleg kun je vinden via deze link.



Dat wil niet zeggen dat Haakrol I niet verder gaat. Regelmatig zal ik ook aan deze haakrol een steek toevoegen.  Alle steken van de 1e haakrol zijn nu eenvoudig terug te vinden op mijn website www.wiekevankeulen.com. Daar vind je ook de uitleg van deze schubbensteek of krokodillensteek.



Veel haakplezier toegewenst!

1 opmerking:

  1. Ik hou het in het oog! Ik ben net aan een deken begonnen voor mijn oma, volledig in het wit. Daarin ga ik zoveel mogelijk steken integreren, dus je haakrollen zijn heel interessant.

    Groetjes, Katrien

    BeantwoordenVerwijderen

h&m